Wednesday, April 21, 2010

Baju Majlis Resepsi

Utk baju yang akan kitorng pakai time resepsi, mak aku suggestkan aku amik kat cindai klasik...owner dia kak ila (Noorfazila Dato Mohd Zain)...coz butik ni antara butik yang paling lama bertahan & famous dikalangan org2 kenamaan kat perlis...

BUTIK CINDAI KLASIK (Click for Facebook Link)
PN NOORFAZILA
0175805159 / 0125663225 / 04-9764118
NO 35 LORONG SERULING
JALAN RAJA SYED ALWI
01000 KANGAR
PERLIS





Antara koleksi baju yang ada di cindai




Untuk side aku (kat beseri), mak aku suggestkan kebaya indonesia victoria dengan basic color putih n manik2 biru...kain putih linen biru dengan ekor dibelakang...huhu...mengusung kain la aku pasni...da la aku ni xbrapa ckup tinggi... akak aku ckp leh men tarik upih kat atas kain aku tu...haha...but aku ske style camtu...ala2 vogue gitu...leher plak jenis koler tinggi...so kne pakai tudung kat dalam la baru nice...xsabar nak balik perlis try baju tu coz aku org first yang akan pakai baju tu...haha...


theme color : biru n putih




sebelah mr hubby aku pulak (umah dia kat arau), aku sendri decide pakai baju ala2 cm fairytales...1st aku tgk baju tu pun aku rasa baju tu unik...tanya kak ila owner kedai tu, upanya baju tu org yg pakai 1st tu yang design sendri baju tu...patut la lain mcm je...dgn tgn dia yg kembung skit...basic color putih dr netting...linen purple n pink...nice je nampak...tp aku nak buat lain skit, aku kasi mr hubby aku pakai color purple...nampak kontra but nice to combine...kan skrng dh jadi tren org pakai warna yang kontra...utk kain dia plak, luar tu mmg netting putih...tp de belahan yang menampakkan colour pink n purple kat dalam...so nampak cm gaun la skit dengan kain labuh meleret kat belakang...baju ni nampak cam baju ala2 snow white pakai...haha...
theme colour: purple n putih


 

total up utk 22 side ni almost 1k...kalo kat kl mau 1 side je dah cecah 1k...yang aku amik ni pun under pakej 
1 set baju pengantin (L/P)
Accessories
1 kali makeup
= RM450
so aku pun amikla utk 2 side...setel...deposit pun da setel...

wesak day : 28/05/2010 - aku ke cindai butik skali lagi, untuk ukur baju Mr Hubby plak...susah gak nak mengukur org yang tgh membesar dengan jayanya ni...haha...mana xnyer...tiap2 bulan saiz badan da lain...so hope leh la dia maintain saiz tu sampi hari kawin ni...klo x jenuh gakla kak ila nak oter baju lagi...Mr Hubby sendri pilih untuk pakai putih dgn sulaman biru untuk majlis umah aku...sampin n tengkolok color biru light sme cm kain aku...then untuk majlis kat umah dia kne wat baju baru...light purple n sampin ala light pink or putih untuk matchkan dgn baju aku yg bentukknye cam baju cinderela...haha...



Majlis Umah Mr Hubby


0 comments:

Post a Comment

Share it

Day To Remember

Daisypath Anniversary tickers

~ Our Song ~

 Edwin McCain - I'll Be .mp3
Found at bee mp3 search engine